Help, mijn huurder betaalt niet

Als eigenaar van vastgoed wil je jouw investering vooral zorgeloos laten renderen. Wat als de huurder plots de huurprijs niet meer betaalt? We helpen je op weg met een duidelijk stappenplan.

Verborgen gebrek en korte termijn bij de koop van een woning

De vastgoedmarkt staat onder druk, de prijzen swingen de pan uit. Kopers moeten tegenwoordig diep in de buidel tasten, maar de woning voldoet helaas niet altijd aan de verwachtingen. Wat zijn verborgen gebreken en wat kunnen we eraan doen?

Aandachtspunten voor algemene voorwaarden van webshops

Of je nu online diensten aanbiedt of producten verkoopt: er zijn belangrijke regels om rekening mee te houden wanneer je via e-commerce handelt met een consument. We lichten 3 cruciale elementen toe.

Nieuwe regels voor de invordering van schulden bij consumenten

Vanaf 1 september 2023 gelden nieuwe regels waaraan bedrijven zich moeten houden om nog interesten of schadevergoeding te kunnen vragen van een consument. We vatten samen wat je zeker moet weten om in orde te zijn met jouw contracten en aanmaningen.

Nieuwe spelregels voor het contractenrecht

Op 1 januari 2023 trad Boek 5 van het nieuwe Burgerlijk Wetboek in werking. Contracten die vanaf die datum worden afgesloten of vernieuwd, vallen onder de nieuwe regels. Een blik op enkele elementen die ongetwijfeld belangrijk zijn voor de praktijk.

Nieuwigheden in het appartementsrecht

De onzekere economische tijden hebben veel investeerders terug naar vastgoed geleid. De spelregels die bij appartementen en mede-eigendom komen kijken zijn recent wel veranderd. We lichten enkele wijzigingen toe.